fredag 12 april 2013

Svart- vit- guldig blomstertårta

Den här tårtan kom till dels genom att jag tröttnade på allt rosafluff och gulligull som man ofta ser i tårtvärlden. Men också genom att jag faktiskt inte hade annat än svart sockerpasta hemma.

Missförstå mig inte. Jag gillar rosa och fluff men allt sådant tycker jag måste vägas upp med en liten twist av något slag. Jag menar alltså att om man ska göra något väldigt sött och romantiskt så tycker jag det passar väldigt bra att bryta av med något mer kraftfullt. Hur man gör det kan ju variera.

Det var lite så jag tänkte då jag gjorde den här tårtan. Jag ville ha svart, vitt och guld med på tårtan just för att se vad som händer om man struntar i att fluffa med rosa och söta färger. Så här blev resultatet.

På frågan om jag är nöjd med resultatet blir svaret att jag är ganska nöjd. Svart färg är ju alltid svartare än det man ser då man tänker sig svart. Men jag gillar resultatet även om jag är något kluven! Sedan kan jag aldrig komma ifrån att jag älskar sockerblommor. 






1 kommentar:

  1. Dina tårtor går från klarhet till klarhet. De är så vackra!

    SvaraRadera